Ik ben er al! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Rommens - WaarBenJij.nu Ik ben er al! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Rommens - WaarBenJij.nu

Ik ben er al!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Mei 2006 | Suriname, Paramaribo

Ondanks dat ik dacht dat ik lang niets van me kon laten horen, dan nu toch mijn eerste bericht...

Ik ben op dit moment in Paramaribo in een internet cafe en kan nog net even vertellen hoe het hier is.

De vlucht was erg zwaar. In plaats van ongeveer 8 uur en een kwartier duurde de reis 9 en een half uur.
In plaats van kwart over 12 stegen we op om kwart over 3!!!
Dus ik kwam daar niet aan om 4 uur smiddags (nl tijd 9 uur) maar om 9 uur s'avonds (2 uur nl tijd)

Om half 11 was ik bij het hotel. De rit naar het hotel was al bijzonder. Onderweg veel verschillende huizen en bomen gezien (wel in het donker) en ik hoorde constant krekels en kikkers.

Toch was ik heel blij dat ik op mijn bed lag.
Ook het moeilijkste moment van de dag, want ik lag daar natuurlijk helemaal alleen op een kamertje.Ik vroeg mezelf al meteen af wat ik mezelf en mijn lieve Jeffrey had aangedaan met deze reis!

Maandag heb ik heel Paramaribo doorgecrost met een taxi. Margreet en haar man moesten nog het een en het ander regelen en ik ben meegegaan. Ik moest zelf naar de vreemdelingenpolitie en een bikini kopen want uitgerekend dat was ik vergeten! En mijn regenjack.... vanmorgen dacht ik nog dat het niet zo erg was, maar het heeft de hele middag kei hard geregend... en dan zeg maar 10 keer zo heftig als in Nederland. Toch is het hier wel lekker warm.

Paramaribo is een vreemde stad. De auto's rijden net als in Engeland.... op de "wegen" staan geen strepen en ze rijden als idioten hier. hahaha.

Er zijn heel veel verschillende huizen.... kasten en krotten en dan ergens tussenin staat weer een shell of esso of texaco... heel raar....

Het winkelcentrum is vreemd... er zijn echt winkels waar ze van alles verkopen.. de bankstellen staan er naast de bikini's en de potten en pannen naast de fitnesstoestellen.

Verder gaat alles hier echt op zijn surinaams... langzaam en niet volgens afspraken.

Morgen(dinsdag) vertrekken we om 7 uur naar het vliegveldje om naar Palumeu te gaan. Dan is mijn contact met de buitenwereld echt voorbij!

Ik hoop van iedereen briefjes te krijgen want ik voel me nu al zo alleen!!!

Liefs Linda

  • 09 Mei 2006 - 14:41

    Ellen:

    Lieve juf Linda bij m'n vorige reactie dacht ik dat je naar huis ging dus daarom schreef ik een rare reactie bedankt voor de groetjes Ashley heeft et vertelt.
    Ik vind et jammer dat je niet langs kon komen.
    Onze klas is nog steeds een Dierentuin vooral vandaag (9-05-'06) Meneer Alton een beetje plagerig en we hebben een nieuwe stagere (hoe je et dan ook schrijft) Ze heet: Barbara ze is best wel streng voor de eerste dag. Dat was et zo'n beetje. Veel succes is Palumeu!!!
    -xxx- Ellen oud-leerling van je;D

  • 09 Mei 2006 - 18:04

    Henri:

    Hee Linda! Zorg dat je niet wegspoelt hee! Twas erg raar afgelopen zaterdag zo zonder je! Missen je wel hoor! Geniet ontzettend en laat alles van dit eenmalig avontuur een plezier zijn. xxx en tot snel! Henri

  • 10 Mei 2006 - 13:59

    Marieke:

    hey Linda!
    klinkt nu al als een avontuur! raar dat je nu in suriname zit zeg, moeilijk voor te stellen! Heel veel succes en ik weet zeker dat je het daar enorm naar je zin zult hebben! dikke kus Marieke

  • 10 Mei 2006 - 17:07

    Oma&opa:

    Ook al ben je mijlen ver weg je blijft in onze gedachten. Met die waterpartijen zul je niet bruin worden denken wij. dit is nog maar een kortberichtje maar wij hebben nog een paar maanden te gaan en wij volgen alle nieuwtjes met grote spanning.
    Hou je goed Prinses
    kusjes opa en oma

  • 11 Mei 2006 - 18:05

    Mama:

    Dat was even schrikken toen ik op zondagavond 7 mei thuis kwam en hoorde dat er in Suriname een erg grote overstroming was.
    Je hebt me nog wel kunnen vertellen dat het in Palumeu allemaal nogal meeviel, maar gerust ben ik er niet op.
    Ik hoop desondanks dat je een supertijd zult hebben en datje in Palumeu een onuitwisbare indruk bij de bewoners zult achterlaten!!!
    Groetjes van mama en Jos en uiteraard ook nog Cynthia maar die zal zelf nog wel wat achterlaten.
    Kus en knuffels Mama

  • 12 Mei 2006 - 05:43

    Yowan:

    Ik dacht dat je tussen de slangen en de indiaantjes zat in een of ander woud , maarja suc6 en ik hoopo dat je er veel plezier hebt

  • 12 Mei 2006 - 05:45

    Yowan:

    Wie zijn henri en marieke?

  • 12 Mei 2006 - 16:20

    Deveby ( Van De Werft 7-1):

    Lijkt mij ook heel saai hoor juf helemaal alleen in een kamertje :S Maar iick hoop dat je het heel erg leuk krijgt in palumeu
    -x- Deveny ( k.b.s de werft groep 7-1 meneer alton)

  • 12 Mei 2006 - 16:23

    Deveny:

    Hooii juf linda.. Ja net als yowan dacht iick het selfde.. iick dagt dat je tussen de indiaantjes zat en slangen.. mischien is het wel maar dat zet je er maar weer bij ( als het zo is ) Liefs.. Deveny

  • 13 Mei 2006 - 07:48

    Sven Goes (7-1):

    hoi linda,
    is het daar niet saai ????
    in dat dorpje ?????

  • 19 Mei 2006 - 14:50

    Dorian:

    hoi juf is het daar leuk of saai en leren de kinderen al wat?????????

    groetjes dorian

  • 19 Mei 2006 - 15:44

    Martijntjuh:

    Heej vrouwtje... Daar zit je dan, het is nu Vrijdag 19 Mei 2006 en je bent nu ongeveer 2 weken weg. Ik hoop dat je het onwijs naar je zin hebt. We wachten op een berichtje van je! Groetjes uit Roosendaal!

    (PS, straks kan je ECHT op vakantie ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Linda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 34886

Voorgaande reizen:

07 Mei 2006 - 24 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: