Ik ben er al! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Rommens - WaarBenJij.nu Ik ben er al! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Rommens - WaarBenJij.nu

Ik ben er al!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Mei 2006 | Suriname, Paramaribo

Ondanks dat ik dacht dat ik lang niets van me kon laten horen, dan nu toch mijn eerste bericht...

Ik ben op dit moment in Paramaribo in een internet cafe en kan nog net even vertellen hoe het hier is.

De vlucht was erg zwaar. In plaats van ongeveer 8 uur en een kwartier duurde de reis 9 en een half uur.
In plaats van kwart over 12 stegen we op om kwart over 3!!!
Dus ik kwam daar niet aan om 4 uur smiddags (nl tijd 9 uur) maar om 9 uur s'avonds (2 uur nl tijd)

Om half 11 was ik bij het hotel. De rit naar het hotel was al bijzonder. Onderweg veel verschillende huizen en bomen gezien (wel in het donker) en ik hoorde constant krekels en kikkers.

Toch was ik heel blij dat ik op mijn bed lag.
Ook het moeilijkste moment van de dag, want ik lag daar natuurlijk helemaal alleen op een kamertje.Ik vroeg mezelf al meteen af wat ik mezelf en mijn lieve Jeffrey had aangedaan met deze reis!

Maandag heb ik heel Paramaribo doorgecrost met een taxi. Margreet en haar man moesten nog het een en het ander regelen en ik ben meegegaan. Ik moest zelf naar de vreemdelingenpolitie en een bikini kopen want uitgerekend dat was ik vergeten! En mijn regenjack.... vanmorgen dacht ik nog dat het niet zo erg was, maar het heeft de hele middag kei hard geregend... en dan zeg maar 10 keer zo heftig als in Nederland. Toch is het hier wel lekker warm.

Paramaribo is een vreemde stad. De auto's rijden net als in Engeland.... op de "wegen" staan geen strepen en ze rijden als idioten hier. hahaha.

Er zijn heel veel verschillende huizen.... kasten en krotten en dan ergens tussenin staat weer een shell of esso of texaco... heel raar....

Het winkelcentrum is vreemd... er zijn echt winkels waar ze van alles verkopen.. de bankstellen staan er naast de bikini's en de potten en pannen naast de fitnesstoestellen.

Verder gaat alles hier echt op zijn surinaams... langzaam en niet volgens afspraken.

Morgen(dinsdag) vertrekken we om 7 uur naar het vliegveldje om naar Palumeu te gaan. Dan is mijn contact met de buitenwereld echt voorbij!

Ik hoop van iedereen briefjes te krijgen want ik voel me nu al zo alleen!!!

Liefs Linda

  • 09 Mei 2006 - 06:34

    Charlotte:

    Hoi Linda

    Ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt daar.
    En veel plezier in Palumeu.

    Groetjes Charlotte

  • 09 Mei 2006 - 07:32

    Yvonne:

    Lin, egt vet!!! hahaha!! dit verhaal vind ik al gaaf! aah ik wil ook mee!! 'wat heb je jou en je lieve jeffrey aangedaan?' --> jezelf een SUPER ervaring!!! en jeffrey krijgt een 'rijke' (in doen en laten) vriendin trug. alleen maar goed! meis, hoop dat je dit nog leest voordat je egt vertrekt.. iig ontzettend veel suc6 en ik w8 het volgende berichtje gewoon af.. hele dikke kroelie van yvonne ... vind jou lief :) maar dat wist je al he ;) smak!

  • 09 Mei 2006 - 07:32

    Yvonne:

    Lin, egt vet!!! hahaha!! dit verhaal vind ik al gaaf! aah ik wil ook mee!! 'wat heb je jou en je lieve jeffrey aangedaan?' --> jezelf een SUPER ervaring!!! en jeffrey krijgt een 'rijke' (in doen en laten) vriendin trug. alleen maar goed! meis, hoop dat je dit nog leest voordat je egt vertrekt.. iig ontzettend veel suc6 en ik w8 het volgende berichtje gewoon af.. hele dikke kroelie van yvonne ... vind jou lief :) maar dat wist je al he ;) smak!

  • 09 Mei 2006 - 07:32

    Yvonne:

    Lin, egt vet!!! hahaha!! dit verhaal vind ik al gaaf! aah ik wil ook mee!! 'wat heb je jou en je lieve jeffrey aangedaan?' --> jezelf een SUPER ervaring!!! en jeffrey krijgt een 'rijke' (in doen en laten) vriendin trug. alleen maar goed! meis, hoop dat je dit nog leest voordat je egt vertrekt.. iig ontzettend veel suc6 en ik w8 het volgende berichtje gewoon af.. hele dikke kroelie van yvonne ... vind jou lief :) maar dat wist je al he ;) smak!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Linda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 34883

Voorgaande reizen:

07 Mei 2006 - 24 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: