Linda gaat naar Suriname!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Rommens - WaarBenJij.nu Linda gaat naar Suriname!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Rommens - WaarBenJij.nu

Linda gaat naar Suriname!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 Maart 2006 | Suriname, Paramaribo

Ja dat weten we nu wel, maar wat ga ik daar dan doen? En hoe kom ik daar bij?

Via de PABO in Breda kreeg ik een mailtje.... een aanbieding voor een avontuurlijke stage. Misschien wist helemaal niemand dat ik heel graag naar het buitenland wilde, maar dat was stiekem wel zo. Jeffrey en ik hebben ooit ook eens de afspraak gemaakt dat we elkaar niet zomaar 3 maanden alleen zouden laten..... deze kans kon ik toch echt niet zomaar laten liggen.

Via de Margreet Kauffman stichting ga ik 3 maanden naar Palumeu. Margreet Kauffman is de oprichtster van een basisschool in een indianendorp midden in het oerwoud van Suriname. Zij zet zich in voor het ontwikkelen van goed onderwijs dat als voorbeeld kan dienen voor alle dorpen in de omgeving.

Mijn reis wordt gesponsord door Ballorig en Victory lasergames in Roosendaal. Echt heel erg bedankt!!!

De opleiding tot kleuterleidster in Suriname duurt (ja echt waar) 3 weken. De leerkrachten zijn dus niet zo goed geschoold.
Mijn taak word het om de leerkrachten daar te inspireren, en ze te laten zien hoe onderwijs óók kan. Dit kan ik doen door vooral maar les te geven.

In Palumeu wonen ongeveer 200 indianen.... de Trio en de Wajana. Hiervan gaan ongeveer 80 kinderen naar de Margreet Kauffman lagere school (basisschool). Er is daar maar heel weinig... geen stromend water en geen elektriciteit dus voor mij een echte uitdaging.

De drie maanden dat ik daar ben heb ik nauwelijks contact met Nederland. Ik kan alleen geschreven brieven meegeven met de toeristen. Mijn vriend Jeffrey zet de brieven die aankomen op deze site.... zo kun je me toch een beetje volgen.
Wil je me graag volgen, meld je dan aan voor mijn mailing list. Dan krijg je een mailtje zodra er een nieuw bericht op deze site staat!

Berichten voor mij mag je naar Jeffrey mailen... die berichten komen via een heel ingewikkelde manier hopelijk ook weer bij mij. Reageren op deze site mag ook! Leuke (langere) berichtjes komen ook mijn kant op!

Ik vertrek 7 mei naar Suriname.... ik hoop dat ik voor die tijd velen van jullie nog heb mogen zien! Heb je nog vragen? Stel ze dan!!!

Liefs, Linda

  • 30 Maart 2006 - 21:03

    Linda:

    Vooral even excuses aan al mijn stagekindjes.... ik heb per ongeluk mijn eerste bericht gewist en daarmee al jullie reacties! Sorry!

  • 31 Maart 2006 - 05:18

    Yowan:

    Maakt niet uit ;)

  • 31 Maart 2006 - 13:52

    Sven Goes:

    succes !!!!!!!!!!
    en het maak niet uit hoor!

  • 02 April 2006 - 11:35

    Chantal:

    Hi Linda! Super dat je dit gaat doen! En donderdag was een gezellig dagje! Ik ben ontzettend benieuwd naar al je onwijs gave verhalen wanneer je weer terug bent!!

    Hoop dat je me lekker enthousiast gaat maken zodat ik volgend jaar een super tijd tegemoet ga! :)

    Meid, Super veel succes en hardstikke dapper dat je gaat!

    Geniet ervan, dit maak je maar één keer mee!

  • 13 April 2006 - 18:45

    DD:

    Hi Linda! Ik wens je een super leuke, leerzame en onvergetelijke reis/ ervaring toe! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je spannende verhalen. Meis... maak er wat moois van! En denk af en toe ook eens aan moi... hihi!

    Kiss, DD

  • 14 April 2006 - 17:02

    Deveny Wawrzyniak:

    heej juf linda.. ik vind het erg leuk voor je dat je naar suriname gaat maar ik ga je wel ontzettend missen en ik hoop dat je nog een keer langs kom op de werft (K) Dikke zoen (K) Deveny

  • 18 April 2006 - 09:14

    Ingrid En Fred:

    Wij hopen dat je nog jaren zult praten over deze ervaring die je gaat opdoen. En ik weet zeker, dat de mensen daar heel blij met je zullen zijn, trouwens, dit wordt wel de ultieme relatietest voor jullie. Zal zeker niet makkelijk zijn, zolang zonder elkaar.. maar ja, echte liefde kan dat hebben. toch....
    groetjes

  • 19 April 2006 - 14:45

    Leonie:

    Hoi Lin,
    Nu we weinig school hebben vind ik al dat ik je te weinig zie! Strax wordt het nog veel langer!
    Ik kom binnenkort samen met DD bij je langs om echt afscheid van je te nemen hoor, eerder mag je niet weg!
    Heel erg veel plezier alvast in Suriname, ik zal je weblog bijhouden.
    Meis, ik zal je missen!

    Liefs,

    Leonie

  • 19 April 2006 - 18:18

    Frederike:

    Spannend!!!! Hoop dat je veel plezier gaat hebben en ongetwijfeld met veel verhalen thuiskomt!
    Veel plezier en het zal vast een super ervaring worden!!
    xx Frederike

  • 19 April 2006 - 18:47

    Marije:

    Hi lin,
    Alvast super veel succes en plezier toegewenst!! Maak er een mooie en leerzame reis van! Ik zie je volgende week wel voor het echte afscheid!..(sow dat klinkt wel ernstig haha) maar goed tot maandag denk ik!
    kus&knuffel
    marij

  • 20 April 2006 - 08:17

    Lieke:

    Hee Linda,
    Heel veel plezier op je avontuur!
    Succes en geniet ervan!
    Kus Lieke

  • 20 April 2006 - 15:47

    Arwen:

    Heey linda, Alvast veel plezier en succes in Surinama. Ik kom zeker langs volgende week: Maandag avond om 19.30 denk ik.......!!

    Groetjes en veel plezier arwen

  • 20 April 2006 - 16:33

    Mama:

    Heel leuk dat je een eigen weblog hebt. Ik zal er ook regelmatig naar kijken. Alvast veel succes in Palumeu.
    Ik zal je gaan missen

  • 23 April 2006 - 15:25

    Suus:

    Hey Linda!

    Ik las net je eerste weblog en zag dat je al op 7 mei vertrekt!! Jee wat gaat dat snel zeg! Ik kan alleen maar uit eigen ervaring zeggen: je gaat echt een supertijd tegemoet en je leert er zoveel van!

    Meid geniet ervan!!!

    xx Suus

  • 26 April 2006 - 13:07

    Marlies:

    heej linda,
    hele veel plezier straks in suriname.ik denk echt dat het onwijs goede, leerzame en ook leuke ervaring wordt
    je verhalen horen we zeker nog wel op de pabo he?

    liefs marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Linda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 34884

Voorgaande reizen:

07 Mei 2006 - 24 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: